Je winkelmand is leeg

FAQ

 

Algemene vragen:

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Ik heb een vraag, maar ik kan deze niet vinden in de FAQ.

 

Vragen over het bestellen:

Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

Ik kan niet inloggen.

Hoe kan ik mijn orderstatus zien?

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe ontvangen?

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wat is een verlanglijst?

Hoe weet ik dat jullie mijn bestelling ontvangen hebben?

 

Vragen over het betalen:

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Ontvang ik een factuur?

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

 

Vragen over de levering:

Hoe lang duurt de levering?

Kunnen jullie ook leveren in andere landen?

Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt geleverd wanneer ik niet thuis ben?

Wat gebeurt er wanneer ik bij de tweede levering weer niet thuis ben?

 

Vragen over het retourneren:

Wat is jullie retourbeleid?

Wanneer ontvang ik een terugbetaling voor het product wat ik geretourneerd heb?

Waarom duurt het 14 dagen voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Hoe moet ik een product retourneren wanneer de verpakking beschadigd is?

Waar moet ik een product heen sturen die ik wil retourneren?

Hoe kan ik online een product retourneren of ruilen? Hoe wordt dit vergoed?

Hoe kan ik een product retourneren of ruilen dat ik in een winkel heb gekocht?

 

Heb je vragen over je bestelling of heb je andere vragen?

Onze klantenservice kan je helpen.

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of je kunt ons een e-mail sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Waar kan ik de voorwaarden vinden?

Dit is afhankelijk van de toepassing die je gebruikt. Gebruik je de webshop, dan kun je de Voorwaarden vinden onderaan elke pagina. Ben je in de App, dan vind je de Voorwaarden juist bovenaan de pagina. We kunnen je de Voorwaarden uiteraard op verzoek ook toesturen via e-mail. Stuur ons dan een e-mail naar shop@justbrands.nl.

 

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Ik heb een vraag, maar kan deze niet vinden in de FAQ.

Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Hoe plaats ik een bestelling in de webshop?

Wanneer je een product geselecteerd hebt dat je graag wilt kopen, klik op “ In winkelmand”. Om de aankoop te voltooien, klik op “Doorgaan naar kassa”. Hier ga je verder met het betaalproces, waar je het afleveradres en de betaalgegevens kunt invoeren.

 

Ik kan niet inloggen.

Wanneer je niet kunt inloggen in de webshop, bekijk dan eerst de specifieke tekst van de foutmelding die je ontvangt. Het meest voorkomende probleem is een adres of wachtwoord dat verkeerd gespeld is (zorg dat je CAPS LOCK en NUM LOCK toetsen uit staan). Als het probleem nog steeds blijft bestaan, neem dan contact op met de klantenservice. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Hoe kan ik mijn orderstatus zien?

Je kunt het Track & Trace nummer van je order vinden in de e-mail die je ontvangt wanneer de bestelling verzendklaar gemaakt is in ons magazijn. Zodra het pakket bij het depot van DHL is ontvangen, krijgt de verzending een status. Als er alsnog vragen zijn over een verzending kun je contact met ons opnemen. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Hoe weet ik welke maat ik moet bestellen?

Wanneer je niet in het bezit bent van een product van PME Legend, Cast Iron en-/ of Vanguard waarop je je maat kunt baseren, ga dan naar de webshop en klik op de product detail pagina op “Maattabel”, die je op elke productpagina in de webshop kunt vinden. De maattabel zet lichaamsmaten om in kledingmaten. Als er alsnog vragen zijn over een verzending kun je contact met ons opnemen. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Kan ik een ander afleveradres opgeven?

Ja. Dit kan tijdens het afrekenproces in de Checkout pagina. Voer dan een ander afleveradres in dan het factuuradres.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe ontvangen?

Ja. Klik op “Mijn account” rechts bovenaan de hoek van elke pagina. Kies “Wachtwoord vergeten?”. Vul je e-mail adres in en klik op “Bevestig”. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met een link naar de pagina waar je je nieuwe wachtwoord in kunt voeren. Wanneer je je e-mailadres vergeten bent, neem dan contact op met onze klantenservice. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als de producten nog in de winkelmand staan, dan kun je deze altijd verwijderen en andere producten selecteren. Wanneer je het afrekenproces afgerond hebt, inclusief betaling, dan hangt dit af van de status van de bestelling. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op onder vermelding van jouw order nummer. Bij het ontvangen van de bestelling, kunnen de producten die je niet wilt houden terug gestuurd worden met het retourformulier. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer je het afrekenproces afgerond hebt, inclusief betaling, dan hangt dit af van de status van de bestelling. Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice op onder vermelding van jouw ordernummer. Bij het ontvangen van de bestelling, kunnen de producten die je niet wilt houden terug gestuurd worden met het retourformulier. Je kunt ons op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 telefonisch bereiken via 085 273 19 98 of door een e-mail te sturen naar shop@justbrands.nl.

 

Wat is een verlanglijst?

De verlanglijst is je persoonlijke product verlanglijst, waar je de favoriete producten kunt bewaren voor een aankoop op een later moment. De producten kunnen gemakkelijk worden verplaatst van de “Verlanglijst” naar de "Winkelmand".

 

Hoe weet ik dat jullie mijn bestelling ontvangen hebben?

Na het ontvangen van de bestelling, sturen wij een bevestigingsmail. Deze mail bevestigt dat de bestelling succesvol geplaatst is. Heb je al een account op de webshop? Dan kun je de bestelgegevens vinden onder “Mijn Account” in de webshop. Dit is nog niet mogelijk in de App.

 

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

Wij bieden de volgende algemene betaalmethode aan: iDEAL.

 

Ontvang ik een factuur?

Ja. Gedurende het afrekenproces vul je het factuuradres in. Je krijgt een factuur toegestuurd in .pdf formaat via de e-mail. Deze kun je bekijken door Adobe Acrobat Reader te gebruiken (of te downloaden).

 

Hoe wordt de veiligheid van mijn betaling gegarandeerd?

Zoals de meeste webshops gebruiken wij SSL (Secure Socket Layer) technologie om de persoonlijke informatie van gebruikers te beschermen wanneer er informatie via het internet gestuurd wordt. SSL is de standaard voor internetbetalingen en wordt ondersteund door Firefox, Microsoft Internet Explorer en andere populaire browsers. Wij gebruiken SSL om gevoelige informatie versleutelen voordat het wordt verzonden over het internet.

 

Hoe lang duurt de levering?

Normaal gesproken leveren wij binnen 2 werkdagen.

 

Kunnen jullie ook bestellingen leveren in andere landen?

Momenteel leveren wij alleen bestellingen in Nederland.

 

Wat gebeurt er als mijn bestelling wordt geleverd wanneer ik niet thuis ben?

Bestellingen worden vervoerd door DHL. Je ontvangt een NietThuisBericht als DHL het pakket niet kan afleveren. Het NietThuisBericht beschrijft de stappen die je moet ondernemen om het pakket in ontvangst te nemen:

1)  Het pakket is afgeleverd op een ander adres (bijvoorbeeld bij de buren);

2) Je wordt verzocht contact op te nemen met DHL om een nieuwe afspraak te maken voor de levering;

3)  Het pakket is opgeslagen in het dichtstbijzijnde depot waar de bestelling opgehaald kan worden.

 

Wat gebeurt er wanneer ik bij de tweede levering weer niet thuis ben?

Na de tweede afleverpoging geven wij de mogelijkheid om het pakket op te halen bij de dichtstbijzijnde DHL Parcelshop locatie. Dit geeft je de mogelijkheid, of een persoon met jouw toestemming, om het pakket op te halen wanneer het je uitkomt. DHL laat een NietThuisBericht achter.

 

Wat is jullie retourbeleid?

Ongedragen producten met een aangehecht origineel label en verpakking kunnen binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Volledige details betreffende het retourbeleid zijn te vinden in de "Voorwaarden". Gebruik je de webshop, dan kun je de voorwaarden vinden onderaan elke pagina. Ben je in de App, dan vind je de voorwaarden juist bovenaan de pagina. We kunnen je de voorwaarden op verzoek ook toesturen via e-mail. Stuur ons dan een e-mail naar shop@justbrands.nl.

 

Wanneer ontvang ik een terugbetaling voor het product wat ik geretourneerd heb?

Terugbetalingen worden teruggestort op de bankrekening binnen 14 dagen nadat je het product retour gezonden hebt.

 

Waarom duurt het 14 dagen voor ik mijn terugbetaling ontvang?

Vanaf het moment dat de bestelling wordt afgeleverd bij een DHL locatie kan het een week duren voordat het pakket terug is in ons magazijn. Zodra de controle op het geretourneerde product voltooid is, geven wij onze Payment Service Provider de opdracht het bedrag terug te betalen. Afhankelijk van de bank, duurt het enkele dagen voordat het bedrag is overgemaakt naar de bankrekening.

 

Hoe moet ik een product retourneren wanneer de verpakking beschadigd is?

Plaats de producten die je wilt retourneren in een stevige kartonnen doos om er zeker van te zijn dat de producten niet beschadigen tijdens het vervoer.

 

Waar moet ik de producten heen sturen die ik wil retourneren?

1. In het ontvangen pakket tref je een document aan dat bestaat uit twee delen: de Afleveringsbon en de Retourbon. Bewaar de Afleveringsbon;

2. Vul de Retourbon in;

3. Plaats de Retourbon en de artikelen in het originele pakket;

4. Verwijder het retouradreslabel (sticker) van de Retourbon en plak deze over het originele verzendlabel van het pakket;

5.

Optie 1: retourneren bij een DHL Parcelshop. Je kunt het pakket kosteloos retourneren bij een DHL Parceshop. Ga naar één van de DHL locaties. Je kunt deze vinden op: http://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop.
Optie 2: afhaalafspraak. Je kunt het pakket kosteloos laten ophalen door DHL. Ga naar http://justbrands.nl/nl/afhaalopdracht. Vul daar je gegevens en je ordernummer als referentie in. Na het invullen van het gewicht en de grootte van het pakket kun je het gewenste tijdvak selecteren uit de lijst.
Optie 3: retourneren bij een Just Brands winkel. Retourneren bij een Just Brands winkel is alleen mogelijk indien je wilt ruilen of indien de waarde van het terug te betalen bedrag niet hoger is dan €200,-. Indien het terug te betalen bedrag toch hoger is, dan kun je alleen retourneren via Optie 1 of Optie 2. Je kunt de dichtstbijzijnde winkel vinden op http://justbrands.nl/nl/storelocator. Retourneren in het filiaal in Zwolle is niet mogelijk. Vergeet niet om je leverbon mee te nemen, want zonder deze kunnen wij je helaas niet helpen. Zorg ervoor dat de artikelen niet gedragen en in oorspronkelijke staat zijn.
Let op: mocht je niet ontvangen hebben wat je besteld hebt, dan kun je alleen retourneren via Optie 1 of Optie 2;

6. Bewaar het verzendbewijs van je retourzending tot wij de ontvangst van je retourzending hebben bevestigd.

 

Hoe kan ik online een product retourneren of ruilen? Hoe wordt dit vergoed?

Optie 1: retourneren bij een DHL Parcelshop. Je kunt het pakket kosteloos retourneren bij een DHL Parceshop. Ga naar één van de DHL locaties. Je kunt deze vinden op: http://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop.
Optie 2: afhaalafspraak. Je kunt het pakket kosteloos laten ophalen door DHL. Ga naar http://www.justbrands.nl/nl/afhaalopdracht. Vul daar je gegevens en je ordernummer als referentie in. Na het invullen van het gewicht en de grootte van het pakket kun je het gewenste tijdvak selecteren uit de lijst.
Optie 3: retourneren bij een Just Brands winkel. Retourneren bij een Just Brands winkel is alleen mogelijk indien je wilt ruilen of indien de waarde van het terug te betalen bedrag niet hoger is dan €200,-. Indien het terug te betalen bedrag toch hoger is, dan kun je alleen retourneren via Optie 1 of Optie 2. Je kunt de dichtstbijzijnde winkel vinden op http://justbrands.nl/nl/storelocator. Retourneren in het filiaal in Zwolle is niet mogelijk. Vergeet niet om je leverbon mee te nemen, want zonder deze kunnen wij je helaas niet helpen. Zorg ervoor dat de artikelen niet gedragen en in oorspronkelijke staat zijn.
Let op: mocht je niet ontvangen hebben wat je besteld hebt, dan kun je alleen retourneren via Optie 1 of Optie 2.

 

Hoe kan ik een product retourneren of ruilen dat ik in een Just Brands winkel heb gekocht?

Wij accepteren alleen artikelen die ongewassen, ongedragen en onbeschadigd zijn. Deze mag je binnen 30 dagen na aankoop in een Just Brands winkel retourneren met de originele bon. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug. Indien je geen bon meer hebt, adviseren wij je om naar de winkel te gaan waar je de aankoop hebt gedaan. Let op: artikelen die je in een Just Brands winkel hebt gekocht, kun je niet online retourneren.

Request url: www.justbrands.nl/faq Request parameters: array(0) { } IP (Remote address): ::ffff:127.0.0.1 IP (Cloudflare restore): 54.196.190.32 User agent: CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)